Enguany, l'Agrupament escolta ha plantat el campament a Mataplana un terreny d'acampada a la població d'Estana, un petit poblet prop de Martinet.
Mataplana disposa d'una esplanada per poder plantar les tendes, i amb una font a 400 metres. En total participen als campaments 23 nens de 5 a 13 anys i els acompanyen 7 monitors, tot i que el cap de setmana augmenten els monitors, ja que llavors hi van els que durant la setmana treballen.
Ahir dilluns es van desplaçar amb autocar hi s'hi estaran fins diumenge 27 de juliol. Un cop van arribar al campament els nens van haver de muntar les tendes de campanya. Durant tota la setmana els caps els han organitzat una colla d'activitats i excursions. Els més grans aniran de travessa, mentre que els més petits es quedaran al campament. Un dels dies faran una excursió conjunta.
Segons Montse Canes, cap de l'agrupament, dissabte és el dia més especial pels menuts ja que és el dia en que es donen els foulards i diumenge és el dia dels pares, es desmunta el campament i els pares recullen els seus fills, per tornar cap a casa.
